VAIRĀK PAR MANI
VADĪBA
Kā jau visi vadītāji arī es sāku no mazu nodaļu vadības un savu pirmo nodaļas vadītāja pieredzi guvu Procter&Gamble, kur vadīju gan Rietumlatvijas pārdošanas nodaļu, nedaudz vēlāk Gruzijas un Armēnijas pārdošanas nodaļu, gan Baltijas pārdošanas mārketinga daļu. Mani lielākie izaicinājumi uzņēmumu vadītāja karjerā bija veidot ARTI Group holdingu Kaukāzā un paralēli uzsākt mazumtirdzniecības tīkla attīstību Gruzijā, kā arī vēlākais Dominante LS un Trialto Latvija izvešana no pirmsbankrota situācijas Latvijā. Manis vadītie uzņēmumi pārsvarā ir bijuši vai sasnieguši līdera pozīcijas manā pārziņā. Daudzi no maniem bijušajiem padotajiem arvien atceras mani kā pārmaiņu veicēju. Vienalga vai strādāju ar 500 cilvēku auditoriju vai individuālā sesijā, mans fokuss ir uz praksi un pozitīvam pārmaiņām. Es mācu tikai, ko esmu redzējis praksē strādājam. Mans galvenais uzstādījums – zināšanām ir jābūt praktiski pielietojamām konkrētā vadītāja ikdienas situācijās.
PĀRRUNAS
Pārrunas vedu kopš 90to gadu vidus, kad vēl strādāju bankā un mans uzdevums bija vienoties ar bankas klientiem un piegādātājiem. Vēlāk esmu vedis pārrunas gan no pārdevēja, gan pircēja pozīcijām, kur pārrunu tēmas ir bijuši gan preču piegādes ilgtermiņa līgumi, gan aprīkojuma piegāde konkrētam projektam, gan nekustamā īpašuma un uzņēmumu iegāde. Lielākās pārrunas, ko esmu konsultējis ir nemilitāro kravu tranzīts cauri Latvijai uz Afganistānu.
Man liekas svarīgi pārrunās ieraudzīt neredzamo un nezināmo motivatoru oponenta pusē. Atminēt viņa slēptās vēlmes un bažas, lai to izmantotu veiksmīgāka darījuma panākšanai.
GRĀMATA
“Darījumu sarunas – stratēģijas un taktikas”.
Grāmata sarakstīta par pamatu ņemot manu pieredzi un autorsemināru ar tādu pašu nosaukumu. Ja esat uzņēmuma vadītājs, pārdevējs, iepircējs, mārketinga vadītājs, finanšu vadītājs, personāla daļas vadītājs vai citas struktūrvienības vadītājs, tad šajā grāmatā ir minimums, ko vajadzētu zināt ikvienam, slēdzot līgumus ar piegādātājiem, finanšu institūcijām un augsti apmaksātiem darbiniekiem. Diemžēl šos pamatprincipus zina tikai retais.
Es apgalvoju: ja izmantosiet šajā grāmatā aprakstītās metodes, naudu, par ko nopirkāt grāmatu, atgūsiet jau pirmajā nedēļā pēc tās izlasīšanas.
E-grāmata nopērkama Zvaigzne ABC
TRENERIS
Mana pirmā trenera pieredze bija 1997. gadā kad tiku sertificēts kā Procter&Gamble iekšējais treneris prezentāciju prasmēm. Kopš tā laika cilvēku attīstība ir mana kaislība. Es esmu mācījis pārdošanu un darījuma sarunas visos uzņēmumos, ko esmu vadījis. 2008. gadā nodibināju savu konsultāciju biznesu Gruzijā un kopš tā laika apmācība ir mans ienākuma avots. Kopš 2011. gada cilvēku trenēšana un konsultēšana ir mans pamata darbs un kopš tā laika katru gadu esmu novadījis vairākus simtus treniņu un konsultāciju stundas.
Man ir svarīgi, lai katrs dalībnieks dodas mājup ar vismaz vienu ideju, ko tas pielietos praksē, jo tikai tādam treniņam ir jēga. Tāpēc es dodu priekšroku mazām grupām, kur varu pievērst uzmanību katram dalībniekam un atbildēt uz visiem jautājumiem. Es esmu treneris, kas liek domāt. Ar mani nav viegli, jo es no katra gribēšu rezultātu, bet ir jautri, jo attīstība ir interesanta un bieži pat smieklīga, kad mācamies no kļūdām.
Manu klientu vidū ir izcili savu nozaru pārstāvji:
RIMI, Sanofi-Aventis, GlaxoSmithkline, Tamro, Eiroaptiekas, Ernst&Young, Statoil, Latvijas Banka, Swedbank, Bank of Georgia, SAF Tehnika, Stream Networks, Tele2, Viasat, BTA, Orkla, Cemex, Olvi Group, Severstal, Ventspils Naftas Terminals, Lattelecom, Latvenergo, Citrus Solutions u.c.
KOUČS
Es esmu ieguvis Eriksson International zelta sertifikātu individuālajā koučingā, kas ļauj man sniegt kouča pakalpojumus atbilstoši ICF standartam. Tālāk izglītības programmās esmu apguvis komandu koučinga un kvantu domāšanas metodiku.
Kā koučs strādāju gan ar privātpersonām, gan izmantoju koučingu kā atbalsta metodi darbā ar korporatīvajiem klientiem.
Kouča praksē lieti noder arī Genos International Emocionālās inteliģences novērtēšanas un attīstības praktiķa sertifikāts.
UGUNSSTAIGĀŠANA
Ugunsstaigāšana man pirmkārt ir rīks ar kura palīdzību veidot klienta motivāciju un gatavību pārvarēt savas negatīvās pārliecības. Ambiciozi biznesa vai personiskie mērķi, mobilizācija pirms izšķirīgām sacensībām, nākamais solis karjeras kalnā ir tikai daži no piemēriem, kur ugunsstaigāšana vai citi tai līdzīgie rīki var noderēt. Es patiešām lepojos, ka ugunsstaigāšanas pieredze ir ļāvusi vairākiem maniem klientiem sasniegt vēl izcilākus rezultātus savā biznesā un karjerā. Tai pat laikā ugunsstaigāšanas meistara ceļš nozīmē daudz dziļāku apzinātības līmeni un izzināšanu procesos ap bailēm un to pārvarēšanu, kā arī kā bailes un nedrošību pārvērst sajūsmā un motivācijas uzplūdā.
Nosaukšu tikai dažus savus klientus – Pata, Citrus Solutions, Elko, EY, Philips, Citadele Life, Velve, V.Astafjevs, R. Bergmanis, Kr.Porziņģis, Brāļi Bertāni, A.Bagatskis un daudzi citi.